Den där drömmen

2011-04-27 / 12:13:42
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Något som har diskuterats flitigt i min umgåskrets nu är detta med kärlek. Är det viktigt att få kärleken från ett annat håll eller är man lika lycklig utan den? Jag menar vi får kärlek från familj, vänner och släkt. Men kärleken från en annan partner? Kärleken från motsatta könet eller samma kön för vissa. Är den viktig?

Jag tänkte nu skriva vad jag tycker om detta. Jag som person har aldrig fått uppleva den riktiga kärleken. Så där så att det pirrar i hela kroppen. Man hör från kompisar hur kära de är och hur allt är så bra och sen vips så tar förhållandet slut och killarna är inget att ha. Det är bara skit och man blir lika lycklig utan kille. Visst okej jag kanske kan köpa det MEN för några månader kanske. Sen kommer den där längtan komma. Längtan efter att ha någon som står en nära på ett helt annat sätt än vänner och familj. För den längtan finns i mig.
Jag har en vision av min framtid jag vet att allt kanske inte kommer slå in för det är inte så verkligheten fungerar men i min dröm så ingår det att finna kärleken. Att få bli älskad av någon annan, att få känna den tryggheten av en kille. Det är min dröm, att någon gång i livet få känna detta för enligt mig så behöver man den kärleken. Det räcker inte i längden med kärleken från familj, släkt och vänner. Du kommer slutligen vilja känna detta. Tänk dig själv att bo i en lägenhet/hus helt ensam. Ingen där att komma hem till. Inte en chans att jag vill ha det så tills den dag jag dör. Så enligt mig så behöver man kärleken från de motsatta könet. Någon som älskar en för den man är, någon man kan lita på, någon som får en att må sådär extra bra, någon man kan vara sig själv med, skratta och ha kul. Någon man kan luta sig mot och känna sig trygg med, att känna sig stabil helt enkelt. Det är kärlek för mig.

Kärleken är inte livsviktig men jag tror nog att den är viktig för själen och för en själv. Man behöver det där lilla extra. Den där kramen eller pussen. Någons famn man kan luta sig emot. Känna tryggheten. Det är min dröm, drömmen om kärleken. Den drömmen kommer aldrig försvinna ur mitt huvud. Så för mig är kärleken från det motsatta könet viktig och jag tror att till en viss del kommer man bli lyckligare.

Detta är helt min personliga åsikt och alla andra har rätt att tycka vad de själva vill!

Cya Anna!

Bild lånad från weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0