Helgen

2011-02-27 / 16:59:01
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Anna hur har din helg varit?
Hm låt se, inte den bästa i mitt liv.

Ne helgen har inte varit den bästa i mitt liv. Igår skulle jag ju åka iväg och åka skidor jo sure. När jag står i värmestugan redo för att åka. Redo för att ha kul så förstörs allt. Jag börjar knalla mot dörren och PANG! Jag ramlar och fy F'n vad ont det gör. Det finns ingen smärta som går att beskriva med det. Jag skriker så att det ekar. Mamma och pappa kommer och ska försöka få upp mig men jag säger det går inte. Knät hoppa, det sa krasch mamma det var mina ord efter. Jo minsann när jag ställer mig upp igen så säger det krasch igen. Jag skakar i hela kroppen. Har fullständig panik. Jag lugnar mig, tar mig ut, försöker gå. Det känns som att knät inte vill hänga med. Vi åker hem och ringer jouren. Vi får åka akut till akuten där vi sitter i 6 timmar! Läkare som klämmer, det känns okej tills hon kommer till knäskålen. Fy det var inte skönt. Jag berättar min historia och man kan konstatera att med ett ben tjockt som en korv så har min knäskål hoppat ur led men att jag har fått tillbaka det själv. Det förklarar min smärta. Vi får ligga på obs, klockan går, röntgen. Vi får svar och allt ser bra ut. Ingen fraktur, ingen nerv i kläm. Men eftersom att benet är så svullet så övervägde man om jag skulle få tömma benet på vätska men detta kommer man överväga lite till eftersom att jag är på gränsen till barn och vuxen. De linda mitt ben och kryckor fick jag. När jag fick höra orden "du får nu åka hem". Thank god!

Denna dag var nog den värsta i mitt liv. Den smärta jag kände när jag ramla det var helt sjukt! Det gjorde ont i hela min kropp. Jag ville bara bort. Men de säger ju att när något hoppar ur led gör det ont och jag ska få be och tala om att det gör det verkligen. Jag unnar inte ens min värsta fiende detta.



Bandet från kss.

Efter sjukhuset åkte vi till coop köpte medicin, en stor fet godispåse och en cola. Vi köpte med kebabtallrik hem och jag fick äntligen komma hem till pappa och brorsan. Jag fick mat, jag var på hemmaplan. Trots hur jobbigt det än är så står jag på benen, jag behöver inte en operation. Men kryckor, linda och rehab det är vad jag har att se fram emot den närmsta tiden.

I detta inlägg vill jag också tacka alla min underbara vänner som skicka massa fina sms igår. Ni är så oerhört bra!

Eftersom att det inte blev trerätters igår så blir det nu ikväll och jag vet att min andra bror är på ingång. Dagen idag har bestått utav en uppsatsskrivning, och sömn. Är nämligen precisnyvaken. Ne nu ska jag ta mig ner, men nu har ni fått min helg!

Cya Anna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0