Vänner

2011-01-07 / 18:00:51
Kategori: Allmänt - 4 Kommentarer
det finns ett inlägg som jag har funderat på att skriva ett bra tag nu men jag har varit väldigt kluven till det. anledningen det vet jag egentligen inte. men det ska handla om vänner.

vänner är något man inte kan ha för lite utav. man ska ha många vänner. de är dem som förgyller ditt liv. det är dem som får dig att le, de får dig att se det ljusa i livet.
men i mitt fall så har det varit så att jag har aldrig riktigt känt att jag har tillhört ett visst gäng. elr haft just "den" elr "de" som jag kan ty mig till. jag har aldrig riktigt känt mig som mig själv tillsammans med folket som jag har umgåtts med. inte förens nu. jag är en person som är väldigt blyg. detta kanske folk inte tycker stämmer. men innan jag känner att jag kan lita på folk elr känner mig trygg i sällskapet och får något tillbaka från den andra personen i fråga. då först kan jag vara mig själv. sen när jag känner mig trygg i sällskapet då är jag inte alls lika blyg längre. detta kanske låter som att jag är störd men det är så jag funkar. man har lärt sig genom åren. efter att ha gått igenom mobbing, skitsnack, lögner, prat bakom varandras ryggar. då kan man inte vara så självsäker i sig själv heller. det är inte lätt. jag kan inte säga att jag är fläckfri för det är jag verkligen inte men det finns saker som folk har gjort mot mig som har fått mig att bli osäker på mig själv. på hur jag ska bete mig. de har förstört psyket inom mig. man har som ingen vägg längre som håller upp mot det dåliga. mina år på mina tidigare skolor de har varit som det vart. på hene så var början inte alls bra men det fanns tre sjukt underbara tjejer som stod upp för mig. de följde med till vasa. men jag tillhörde aldrig dem. de var de tre och jag vid sidan om. sen kom det till fem tjejer till. i början tyckte jag om dem hur mycket som helst. men sen hittade vi alla olika intressen. saker rann ut i sanden. lögnerna kom. de trodde att jag inte fatta. men det gjorde jag. jag fattade mer än vad de trodde. det gjorde ont i mig. i samband med detta fann jag två helt underbara tjejer. Nämligen Sofia & Louise. Ni var helt underbara. Ni är helt underbara. ni räddade mig ur en kris. hade inte ni varit där då vet jag inte vad som hade hänt. även om vi kanske inte träffas lika mycket idag så finns ni alltid där och jag finns alltid där för er. jag hoppas verkligen att ni vet det. för ni betyder så himla mycket för mig. jag hade även min sjukt underbara vän johanna där. du fanns alltid till hands. och jag fanns till hands för dig. våra promenader. våra skratt. golfbanan. jag är din lilla psykolog. du är min lilla pärla.





men life goes on. västerhöjd stod på mitt livsschema. jag var rädd och nervös. men mina föräldrar, min släkt. de sa att jag skulle välja gymnasium med hjärtat. detta gjorde jag. jag valde samhäll. även fast jag var skiträdd. skräckslagen. jag hörde från johanna vilka hon visste som hade sökt samhäll. och jag tänkte okej. men det kan ju funka. dagen innan var jag jätterädd. men så fick jag erica:s msn och vi tog reda på att vi skulle hamna i samma klass. och jag var jätteglad. någon som jag kände lite. jag kom dit. såg massa folk jag kände igen. massa handbollsfolk. så kom erica. vi gick till klassrummet lyssnade. och när vi fick rast. så kom karin, carro och josse. det var pratglada. sen var även evelina, rebecka, sofie mf där. allting fann sig väldigt fort. det var inte jobbigt. inte stelt. jag kom folk nära som jag aldrig trodde att jag skulle. dagar gick. vi började umgås. mer och mer. och nu är det en vana. när jag tänker på dessa männsikor som jag numera spenderar min vardag med. då ser jag vänskap. glädje. jag blir alldels varm i hela hjärtat bara av att tänka på dessa männsikor. ni har fått mig att förstå vad vänskap är. äkta sådan. vi finns där för varandra. oavsett. vi skrattar. men vi gråter även. vi är glada men även arga. vi delar allt. i slutet av sommaren så kunde jag aldrig föreställa mig detta. aldrig. det fanns inte på min världsbild. men nu. mitt liv har tatt en vänding. folk i min omgivning är alldeles chokade. allt i mitt liv är positivt.
ni är det bästa som har hänt mig. nu skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan er. jag går till skolan varje dag och ni är där. ni finns alltid där. lova mig att ni alltid kommer att stanna. för utan er då vet jag inte vad jag är...

det jag försökte säga med detta inlägg är att vänskap är något som vi alla männsikor behöver för utan den så blir livet ganska meningslöst. man måste ha några andra än sin familj att ty sig till. att skratta med. som jag skrev de är dem som förgyller ditt liv. man ska ha sanna vänner. sånna som menar vad dem säger. sånna som tycker om dig för den du är. tänk på det. umgås inte med sånna som inte bryr sig om dig, sånna som bara ljuger och tror att de är något. för de förstör bara. det blir inge bra. var med sånna som får dig att le. som får dig att må bra i ditt inre. för i slutändan så stämmer detta citat väldigt bra..

"VÄNSKAP ÄR KITTET SOM
HÅLLER IHOP VÄRLDEN"







I love you guys!!!

Kommentarer
Postat av: evvis

<3

2011-01-07 / 21:10:45
URL: http://evvisevve.blogg.se/
Postat av: johanna

åh anna. du vet att jag alltid ställer upp för dig. alltid. vill att du ska veta att du lyser upp min dag. du har en personlighet som jag tycker om väldigt mycket! jag vet inte hur jag ska beskriva HUR JÄVLA UNDERBAR DU ÄR. hur jag ska få fram hur mycket du betytt för mig i alla konstiga sitationer jag hamnat i. jag är väldigt tacksam! anna, jag älskar dig.. glöm aldrig de!

2011-01-07 / 23:50:42
URL: http://johaannnaehn.blogg.se/
Postat av: sofia

<3

2011-01-10 / 17:34:47
URL: http://louiseochsofia.blogg.se/
Postat av: Josse

<3

2011-01-11 / 16:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0