Lite oväntat

2012-02-02 / 17:13:15
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer

Som nog inte många av er vet så älskar Anna hur mycket som helst att läsa om sniglar. Här kommer en liten uppgift som hon gjorde för några månader sedan.

Sniglar är små söta djur enligt mig. Det finns många människor i denna värld som inte tycker det samma och bara ser ner på dem och stampar på dem eller äter upp dem. DJURPLÅGERI på hög nivå!

Allmän fakta: På latin heter sniglar ”Helix pompatia” och de är väldigt små och vackra djur. Det finns många olika sorters sniglar ex. skogssniglar, tigersinglar, polkagrissniglar, rossniglar, korppsniglar, långsniglar. Varför de har dessa namn är för att de ser ut som det eller deras egenskaper är som namnet. Det finns även sniglar som mördar som heter mördarsniglar (läskigt värre!!)Sniglar gillar att snigla sig fram långsamt detta är för att de inte har några ben.  Sniglar är ganska roliga djur eller de är så tråkiga att de blir roligt. Det finns över 20 olika sorters sniglar i Sverige. De är blöt djur och till hör snäckgruppen med osynliga snäckor men hur kan de göra det gör de har ju ett eget snäckbo på ryggen ju? Men eftersom att det är forskare som skrivit detta så tror jag på detta. Så för er som inte vet sniglar har ingen snäcka det ni ser på deras rygg ibland är bara något ni ser i synes. Sniglar är dubbel körnade vilket betyder att de är både tjej/kvinna och kille/man. Men hur kan man ha två olika kön en som sticker ut och en som sticker in?? Vet ni att i Frankrike äter man sniglar det skulle jag aldrig göra…..Hur kan man äta sniglar det är ju djuuuurrrr?

Hej läraren jag vill ha MVG så jag skrev på latin med så jag vet att jag kommer få MVG. Tack så mycket på förhand. Jag tycker texten är en riktigt samhällsvetenskaplig rapport och därför borde jag få MVG för jag på samhäll och vet det så punkt slut.

THE END!

Vad tror ni Anna fick på detta? Jag skulle nog säga att läraren skulle nog få en rolig läsupplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0