På egen hand

2011-06-20 / 19:39:09
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Rubriken stämmer in på mig just nu. Hade rehabtid klockan elva idag. Jag gick dit och körde som vanligt, min sjukgymnast kom fram och vi prata lite. Jag ställer frågan "Är det tänkt att jag ska gå här hela sommaren?" "Nej, jag tänkte faktiskt släppa dig om du känner att du klarar det" "Ja det tror jag nog att jag skulle klara" Fattar ni min lycka eller, operation 10/3-11 rehab sen dess och nu är jag fri! Det känns riktigt BRA , knät är inte helt 100% men en operation innebär ju alltid lite men efteråt. Så nu är jag på egen hand.
Inne på rehab idag så pratades det lite om väntetider och att folk faktiskt inte kan få den hjälp de skulle behöva utav sjukgymnaster. Detta är något jag tycker är fruktansvärt. Folk som är skadade och har ont i sin kropp de förtjänar att få hjälp, detta är ju något sjukgymnasterna naturligtvis inte kan styra över utan det är politiker. Opertaionsskador och lite mer allvarliga skador som korsband, brytna armar/ben går före folk med ryggproblem. Tänk att känna smärta hela tiden och inte kunna göra något åt det, man får ett hopp av en läkare att man ska gå till rehab. När man väl kommer dit så funkar det ju inte så. Man måste vara skadad, ha remiss osv. Jag tycker så synd om folk som sitter och har smärta hela tiden och inte kan få den hjälp de faktiskt behöver. Senast idag kom det in en man och sa att han hade blivit skickad hit för att han behövde hjälp med sin axel, det enda sjukgymnasterna kan svara, vi har en väntetid på 6 månader. Du får fylla i denna lapp och hoppas på det bästa.
Vi som bor i detta samhälle, vi är dem som måste göra något åt detta. Alla förtjänar att få hjälp oavsett kön, ålder, läggning, framförallt skada. Vänteköer till vården måste bli en bättring. Jag själv är så OERHÖRT TACKSAM för att jag har fått gå på rehab dessa månader och komma igång och få knät att fungera någorlunda. Nu känner jag att jag klara av att stå på egna ben, men de personer som inte gör de, de måste få hjälpen. För om vi inte får hjälp så kan det sluta med en skada för livet en skada som gör att man inte kan jobba längre. Då har vi helt plötsligt ingen arbetskraft kvar. Detta är ett problem som måste fixas.
Igår kväll var jag med de bästa brudarna jag vet, Johanna och Evelina. Vi åkte och köpte Ben and Jerrys och hade bara allmänt, mysigt. Spela sällskapsspel och titta film. Ni är grymt bra! ♥
Cya Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0