The boss

2011-05-11 / 21:20:53
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
I tyskan har vi fått en inlämmningsuppgift att göra, en inlämmning som innebär att man ska skriva om sin favoritartist och sin personliga koppling till den. Favoritartist hade jag kunnat fixa men personlig koppling till den. Klurigt, men när jag väl började tänka på det så kom jag fram till att de måste vara Bruce Springsteen annars kallad för "The boss". Anledningen, det var min kusin som först visade hans låtar för mig och jag föll pladask i stort sett.  Varje gång vi träffades så lyssnade vi på honom, jag fick låtarna till datorn och jag lyssnade jämt. Varje gång vi åker bil framför allt på sommrarna så lyssnar vi på honom. Det hela började där. Min mamma är även hon ett stort fan av honom och både hon och Maria har sett honom live. JAG ÄR SÅ SJUKT AVUNDSJUK! För helt ärligt så är jag helt kär i honom i stort sett, jag älskar musiken och jag älskar texterna. Man "diggar" med när man hör honom, en dröm jag har haft sen några år tillbaka är att få se honom live. Det skulle vara sjukt kul och fatta vad coolt det skulle vara och speciellt att få göra det med Maria.

"Together we could break this trap
We'll run till we drop, baby we'll never go back
Oh, will you walk with me out on the wire
Cause baby, I'm just a scared and lonely rider
But I gotta know how it feels
I wanna know if love is wild, babe
I wanna know if love is real"

Ur Born to run


Cya Anna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0