Framtiden är oviss

2011-10-20 / 21:36:39
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Har krypit ner i sängen. Varmt och skönt var det här. Men att lägga sig i sängen fick tankarna att flyga iväg väldigt långt bort. Så pass långt bort då vi inte vet vad som komma skall. Jag pratar framtiden. Jag går andra året på gymnasiet men jag har ingen aning om vad jag vill med livet, psykolog kanske? Skulle jag passa som det? Det är inte så att livet stannar upp så att man kan hinna inse att det är dags att komma in i vuxen livet och tänka på framtiden. Jag menar vad kommer jag att bli, kommer jag bli framgångsrik, kommer jag bli en vanlig svensson, kommer jag att bli alkolist? Inte för att jag tänkt detta i min vildaste fantasi men ingen vet ju vad framtiden håller för oss. Jag vill bli kär, sådär alldeles underbart kär, jag vill ha barn, hus och kanske även hund. Jag vill så mkt med mitt liv men kommer jag ens få möjligheten? Kommer jag få behålla min familj och vänner i en evighet? Hur länge kommer jag få se solens ljus?
Jag brukar säga att det är skönt att inte veta vad framtiden håller för oss men just nu skulle jag vilja kika i den där glaskulan för att se en glimt av mitt liv. Är jag framgångsrik, är jag kär, har jag några barn som kallar mig mamma och bor jag i det där huset? Att inte veta är en del av charmen. Men att veta kan även det vara charmigt.
Ingen vet vad framtiden håller, det enda vi har är här och nu. Framtiden är oviss men möjligheterna ljusa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0