I love you

2011-10-09 / 16:27:30
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Mysig och kall söndag är vad jag upplever idag. Mamma och jag tog oss en promenad förut, det var kallt ena stunden och varmt andra. Jag hade faktikst mössa på mig, jag vet mössa men det var underbart skönt. Resten av eftermiddagen har vi fixat lite här hemma men vi har även myst framför tv:n med tårta. Vi tittade på filmen Love and other drugs. En underbar film i min mening men också samtidigt hemsk. Maggie och Jamie blir kära i varandra men det finns ett problem Maggie har parkinson och vill inte att Jamie ska bli kär i henne. Problemet är att hon inser inte att hon behöver honom lika mkt som han behöver henne. Anne Hathaway spelar rollen som Maggie sjukt bra. Det finns stunder då det verkligen skär i mitt hjärta och tårarna är inte långt borta ska jag få be att tala om. Jag kan inte så mkt om denna sjukdom och ska inte uttala mig om den heller men mamma berätta lite. Tänk dig att inte kunna ta hand om dig själv, att hela tiden vara beroende av någon och av mediciner. Känslan av att ingen vill ha en bara för att man är sjuk. Just nu så tror jag att det inte finns något botemedel mot denna sjukdom, jag är ingen läkare och ingen medicinsk forskare men ibland önskar jag att man kunde hjälpa människor att må bättre bara för en liten stund. Att ge värme och kärlek till någon som är sjuk tror jag är a och o. Kärlek är nog den bästa medicinen för alla.
Har ni inte sett filmen så rekommenderar jag den starkt!
Cya Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0