Rädsla

2011-10-31 / 20:26:45
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Första dagen på lovet går mot kväll och jag måste säga att jag är nöjd med dagen. Har städat och tränat. Men självklart har jag hunnit njuta av att inte göra någonting. Genom att titta på grey's och lite annat smått och gott. Jag har även idag fått reda på att min mormor har haft inbrottsförsök i sin källare. Hela eftermiddagen har tankar kring detta kretsat. Visserligen var det inte i lägenheten, tack gode gud! Men nästa gång kanske det smäller till där och jag vågar inte ens tänka tanken på hur mormor skulle reagera, hur skulle hon försvara sig? Åter igen kommer tanken upp i huvudet. Vad är det för värld vi lever i? Vad händer med samhället? På några år så har allt blivit så mkt värre tycker jag. Idag stod det i tidningen exempelvis att massvis med fall här i Skövde om fyskiskt och psykisk våld anmäls. Då är det Skövde vi talar om, då kan man tänka hur Göteborg och Stockholm har det. Frågan är vart samhället är på väg? Att slåss och tala illa om varandra är en daglig faktor. Att ständigt behöva vara rädd för att gå hem själv på kvällen och att känna rädsla över vad som väntar runt hörnet är inte normalt. Att man har åsikter och synpunkter är normalt och det ska man ha rätt till men man behöver ju inte ta till våld för att visa sin mening eller göra inbrott/inbrottsförsök för att visa sina åsikter eller synpunkter. Enligt mig måste vi börja värna mer om varandra och samhället. Tänk om 5 år, vi vill ju inte att de ska bli värre men om ingen gör något åt saken är frågan vart samhället är på väg.
Cya Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0