Ingen mamma på några år

2011-09-18 / 20:07:58
Kategori: Allmänt - 0 Kommentarer
Söndag och helgen lider mot sitt slut. Usch säger jag bara. Imorgon är jag inte pepp på skolan, det känns som att denna helg flygit förbi. Jag har verkligen fätt känna på vuxenlivet och helt plötsligt så är sömnbrist ett faktum. Igår så var vi bara hemma efter fotbollen, jag sov lite, städa, plocka undan och gjorde sånt mamma brukar göra då hon är hemma. Oskar gjorde pilbågar och erik var i sin datavärld. På kvällen åt vi pizza och kolla på tv. Vi såg en väldigt bra film på femman, the gameplan hette den. Mycket rolig och samtidigt förmedlade den ett bra budskap. Idag kändes återigen vuxenlivet på då Oskar hade golfavslutning och två timmar av kyla spenderaes på golfbanan. Sen bar de av hem och fixa de sista så att de skulle kännas hemtrevligt när föräldrarna kom in genom dörren igen. Då kom saknaden fram. Det är konstigt egentligen, vi har klarat oss hela helgen själva men när de kommer hem igen så är det skönt att se dem. Men en sak som jag kommit fram till efter denna helg är att mitt liv som mamma kommer att få vänta i några år, då jag känner att orken och kraften inte finns där.
Om inte alla redan fattat de så har mina föräldrar inte varit hemma i helgen då de firade bröllopsdag i fredags.
Dessa blommor fick de av oss barn. Mamma blev i stort sett tårögd..
För några minuter sen så gick Johanna hem. Vi var ute och gick. Båda behövde prata av sig lite om livet. Det är viktigt att man tar sånna stunder och bara pratar av sig lite. Du betyder väldigt mycket för mig även om jag inte är bäst att visa det.
Nu ska jag faktiskt lägga mig och kolla på idol hur länge jag kommer vara vaken blir en annan femma. Ni kan testa själva att vara barnvakt till en nioåring en hel helg full med aktiviteter jag lovar ni kommer ha sömnbrist.
Johanna och jag tog lite kort förut.
Cya Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0