Sen sist

2015-04-21 / 21:54:54
Kategori: Allmänt - 1 Kommentarer
Sist jag skrev var alltså jul. Det har hänt en hel del kan jag säga sen dess. 
Jag har gjort min första praktik inom socionomyrket som biståndshandläggare, vilket var underbart kul. Under den resan bestämde jag mig för att åka kvällsåkning med brorsan, allt var kul tills sista åket då jag, världens största klant, drar av tre ledband i knäet. Det är ju sånt som bara jag lyckas med. 


Våren har därför varit väldigt lång och blev inte alls som planerad. Men det är väl livet antar jag. Erfarenheterna gör oss starkare men ibland kan man undra hur mycket en individ ska prövas. 
Jag har en förmåga att ibland alltid se livet från den negativa sidan, speciellt denna våren. Utan vänner och familj hade den blivit väldigt jobbig. På något sätt så går det mot ljusare tider. Med rehab är förhoppningen att allt ska läka på egen hand. 

Livet känns därför just nu underbart! Skolan flyter som den ska, jag ska äntligen få börja jobba igen och ja livet är fint. Trots ett ben som inte är helt. Men någonstans längst vägen har man fått lära sig att man kan inte få allt och det handlar ta tillvara på det som man faktiskt har. Det vill säga livet, det kunde trots allt varit mycket värre. 


Anna 



Kommentarer
Postat av: Lisa M

Saknar dej stumpan! Du är så stark <3

Svar: Tack fina du! Jag saknar dig med, massvis <3
Anna

2015-04-22 / 00:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0